19. 6. 2013, 22:02

Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Reportáž  *Fotogalerie  #Pirátská síť  @VideoChat  Komix
Maďarská pálenka


Ve střední Evropě je už zase dusno, tentokrát kvůli Maďarsku. Konzervativní "národní revoluce" Viktora Orbána však skoro v ničem nepřipomíná dávné patálie s Rakouskem Jörga Haidera. Viktor Orbán a jeho lidé, kteří od dubna 2010 disponují ve své zemi ústavní většinou, jsou jiná káva.



14. 1. 2012


Datum: 14. 1. 2012, Autor: Martin Hekrdla
Přečteno: 1611x
Zobrazit článek pro tisk Vytisknout

Doposud hodnotilo 14 čtenářů, celková známka je 2.
Ohodnoťte známkou jako ve škole | 1 je nejlepší: 1 2 3 4 5

Komentáře

Madarsko je treba znicit
(;-), 14. 1. 2012 - 23:06:27)
Odpovědět
je naprosto nezbytne znicit a rozbit madarsko na prvocinitele jako saddama, oba jsou vzurni a snazi se vymait z moci medii a siobankovni mafie.

Ta aby drzela svetovou moc musi madarsko privest k bankrotu a dari se ji

Re: Madarsko je treba znicit
(Ivo Vašíček, 14. 1. 2012 - 23:21:37)
Odpovědět
Vnímám to stejně.

Re: Madarsko je treba znicit
(irokez, 15. 1. 2012 - 09:07:52)
Odpovědět
Kazdopadne Orban a spol. jim to hodne ulehcuje ;)

Re: Re: Madarsko je treba znicit
(Okolojdoucíí, 15. 1. 2012 - 10:17:44)
Odpovědět
Ano, mají k dispozici celou řadu záminek k různým zvrhlým akcím. Obávám se však, že bez dávání takových záminek se od vlivu této mafie oprostit nelze.

Ústavní většinu
(Kuky, 14. 1. 2012 - 18:23:18)
Odpovědět
si pan Orbán neuzurpoval neprávem, že? Byl zvolen.
Pokud bude naše vláda pokračovat v tom, co dělá, dopadneme podobně. Radil bych nedávat peníze do nově zřizovaných penzijních fondů.

Re: Ústavní většinu
(irokez, 15. 1. 2012 - 09:08:54)
Odpovědět
Hitler byl taky zvolen, bohužel...

Re: Re: Ústavní většinu
(Kuky, 15. 1. 2012 - 10:52:31)
Odpovědět
Samozřejmě. Voliči prostě hledají východisko z hnoje, do kterého je zavedly "demokratické" strany.

Re: Re: Re: Ústavní většinu
(irokez, 15. 1. 2012 - 11:50:17)
Odpovědět
a tímto způsobem najdou takové, které jejich situaci ještě zhorší ;)

Re: Re: Re: Re: Ústavní většinu
(Kuky, 15. 1. 2012 - 15:42:17)
Odpovědět
Protiže jedněch křiváků mají lidi už dost a lepší politici nejsou k dispozici. Typický případ situace "z bláta do louže".

hm,
(mp, 14. 1. 2012 - 17:00:27)
Odpovědět
a čo tak pozrieť sa na PODSTATU problému - zrušili podriadenosť "maďarskej" banky a nebude im do nej kecať "únia". a že sú z nich na mŕtvicu? kde boli, keď 08. 09. 1968 orbán protestoval proti okupácii čssr?

článek je přicmrndávání globálnímu kapitálu
(Ivo Vašíček, 14. 1. 2012 - 22:18:13)
Odpovědět
který se vždy schovává za boj o demokracii. Kritika Maďarska, snížení ratingu, to vše je odvetou za snahy vymknout se kontrole světového finančního systému.

Re: článek je přicmrndávání globálnímu kapitálu
(Mikuláš Ferjenčík, 15. 1. 2012 - 01:37:40)
Odpovědět
kdyby neútočil na svobodu slova a základní lidská práva asi bych tenhle pohled zvažoval.

Re: Re: článek je přicmrndávání globálnímu kapitálu
(kolemjdouci, 15. 1. 2012 - 03:56:08)
Odpovědět
Problemem je, ze v madarsku se velice nestastne stretlo nekolik veci:

Boj proti globalnimu kapitalu a kontrole je plne legitimni. Take boj proti vlastni korupci a rozkradani verejneho majetku. V tomhle jim nelze uprit prvky zdraveho rozumu.

Bohuzel jse k tomu ale pripojil fasismus a velice agresivni forma nacionalizmu. (nabozenstvi, konzervativizmu, ...) To akceptovatelne neni.

Jenze jak z toho ven? Zrusit nebo nechat?

Re: Re: článek je přicmrndávání globálnímu kapitálu
(Ivo Vašíček, 15. 1. 2012 - 12:28:46)
Odpovědět
Ano, ale na svobodu slova dnes útočí všechny vlády, včetně ttěch, kteří Maďarsko kritizují. To je sice neomlouvá, ale kdyby nezavedli bankovní daň, neomezovali pravomoci centtrální banky, neodmítali finanční diktát MMF, neřešili by to.

Re: Re: článek je přicmrndávání globálnímu kapitálu
(Ivo Vašíček, 15. 1. 2012 - 12:37:01)
Odpovědět
Ok, s tímhle souhlas. Jenže dnes se prolíná spousta problémů současně a Maďarsko udělalo celou řadu opatření. Jisttě jsou některá problematická z hlediska svobody, ale kdyby udělali jen "zefektivňující fašizaci" nikdo by to neřešil, ostatně naši vládci dělají vpodstatě to samé. Pro "boj za demokracii", je dnes však jen záminkou pro získání ekonomické nadvlády. Je to hodně podobné, Iráku, Libyi, Iránu.

Re: článek je přicmrndávání globálnímu kapitálu
(haw, 15. 1. 2012 - 09:12:10)
Odpovědět
Ale Ivo, jen ukazuješ že málo znáš autora, kdyby si ho četl častěji nikdy by si takovou hloupost z klavesnice nevypustil - takže obětuj cca 15,- Kč za Právo Hekrdla tam píše téměř každý den a myslím, že ti bude naopak konvenovat :)

Re: článek je přicmrndávání globálnímu kapitálu
(haw, 15. 1. 2012 - 09:22:05)
Odpovědět
tady máš jeho další článek, pro představu:

Martin Hekrdla: Aréna komediantů (Právo 13.1.2012)

Knihomolové berou poslední bratrovražedný zápas uvnitř vládní pravice o evropskou rozpočtovou unii jako střet zásadových europeistů s národoveckými suverenisty.
Kuloároví vševědové zase tvrdí, že Schwarzenbergova pohrůžka o opuštění vlády nehlavního evropského proudu je jen další záminkou Kalouskových pragmatiků pro sbratření s ČSSD.
Vždyť nynější zámince proevropské (rozpočtové) těsně předcházela – proti véčkařům střižená – záminka procírkevní. Velmi zajímavé, ba knížecí propojení evropských hodnot, Bruselu i Vatikánu, veřejných rozpočtů a církevního byznysu!
Je to jedno, záminky jsou ničím, cíl je vším, tvrdí modrá hejna euroskeptiků: cílem eurohujerů z TOP 09 je spočinout v náruči domácích i zahraničních – tak to říkají – "eurosoudruhů".
Ano, to hřiště je z jedné strany proevropské, kterýžto přívlastek jsme zvyklí pokládat za synonymum zdravého rozumu. A z druhé strany protievropské.
V brance tam chytá Václav Klaus, jenž včera pospíchal sdělit, že žádný zákon o rozpočtové unii nepodepíše. Neboť přece ohrožuje suverenitu – říká politik, který s Vladimírem Mečiarem před devatenácti lety rozpoltil federální republiku. A transformované Česko nechal nahé v trní globalizace, jež nezná hranic.
A právě v podobných rozporech se aktuální dění nejvíc komplikuje všem, kdož mu chtějí porozumět. Celou hloubku problému jsem lépe pochopil z otázky kamaráda z Francie: "Jsou v Praze aspoň tři lidé, kteří si nemyslí, že je Evropa zachrání před Klausem?" Jen s těmi byl ten jinak milý člověk ochoten jít na kafe, neobávaje se zmrhaného času a náhlé nevolnosti. Je to skutečně zvláštní, když předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg odmítá naše politické bytí "mimo hlavní proud evropské integrace", abychom se mohli "podílet na zásadních rozhodnutích, která nás silně ovlivňují".
A přitom je tento hlavní proud definován obecně evropským paktem stability (deficit státu tři procenta, veřejné rozpočty 60 procent) a v konkrétních detailech německou kancléřkou Angelou Merkelovou. A na "zásadních rozhodnutích", která ovlivňují život lidí, se u německého stolu nepodílí už ani ranař Sarkozy.
Pakt stability byl už dávno nazván "paktem stupidity" (Romano Prodi). Tím spíš to platí dnes, kdy Německo chrlí stroje a automobily do celého světa, na finančních trzích si půjčuje na záporný úrok (vrátí méně, než věřitelé vyplatili) a stlačuje aktivními saldy do deficitů všechny ostatní evropské "hříšníky".
Berlín je navíc s finančníky jedna pazoura a rozmařilé žebrácké státy hodlá postavit – to doslova – před soudnou stolici evropskou. "Hlavní proud" v kostce.
A tak do arény nastupují gladiátoři "rozpočtové suverenity", ohrožované "revolučním" Bruselem, proti borcům "evropské integrace", ohrožované Klausem a jeho modrou družinou.
O cílené dezintegraci Evropy takzvanou integrací pro blaho finančních trhů, kterou ruku v ruce budují europeisté se suverenisty, nepadne jediné slovo. A to je to, oč v téhle komedii běží.

Re: Re: článek je přicmrndávání globálnímu kapitálu
(Ivo Vašíček, 15. 1. 2012 - 12:42:42)
Odpovědět
s tímhle souhlas. Nicméně kritika "ohrožení demokracie" je v případě Maďarska sice oprávněná, ale účelová, podobně jako kritika Kadáfího, Sadáma, Ahmežidáha,..prostě, chtějí Maďarsko "srovnat do latě". Když budou poslouchat nadnárodní finanční oligarchii, kritika ustane, i kdyby tam zavedli i fašismus (ten postupně narůstá všude).

Re: Re: Re: článek je přicmrndávání globálnímu kapitálu
(haw, 15. 1. 2012 - 13:08:22)
Odpovědět
když to píšeš takhle, tak na tom něco je, i když je to samozřejmě složitější

Re: Re: Re: Re: článek je přicmrndávání globálnímu kapitálu
(Roj, 15. 1. 2012 - 13:46:50)
Odpovědět
Aby vono to nebylo obráceně. Fašízace se skrývá za boj proti nadnárodní světovládě.

Re: Re: Re: Re: Re: článek je přicmrndávání globálnímu kapitálu
(Ivo Vašíček, 15. 1. 2012 - 14:11:39)
Odpovědět
fašizace je prostředek a moc se neskrývá, ale probíhá. Náckové sice fašistické metody podporují, ostatně komunisti je použili také. Náckové také bojují proti globálnímu kapitálu, priority však mají jiné.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: článek je přicmrndávání globálnímu kapitálu
(haw, 16. 1. 2012 - 10:51:26)
Odpovědět
náckové bojují každou chvílí proti něčemu jinému ;)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: článek je přicmrndávání globálnímu kapitálu
(to si nemyslím, 16. 1. 2012 - 11:39:57)
Odpovědět
Existence nácků stejně jako, kteréhokoliv názorového uskupení má objektivní příčiny. Příčinou je zhoršující se funkčnost společnosti, a ta vyplývá především z rostoucí koncentrace kapitálu. Výsledkem je rostoucí sociální napětí a vznik iniciativ hledajících nebo prosazujících řešení. Anarchisti i náckové (i my) mají společného nepřítele (globální oligarchie), rozdíl je však v pohledu na řešení, případně další problémy. anarchisti i náckové se vyčerpávají ve vzájemných sporech (rasismus) a hlavní příčina problémů se odsouvá do pozadí.


Přidat komentář

Jméno
Nevyplňujte <- toto políčko nechte prázdné
Předmět
Obsah:



Názory
články v rubrice

6. 5. 2013 | 997
Sociální stát a nezaměstnanost žen
15. 4. 2013 | 275
Facebook je předzvěstí konce svobodného Internetu
24. 3. 2013 | 158
Stroje nás připraví o práci, radujme se
18. 2. 2013 | 500
Nadbytečná pracovní síla
20. 1. 2013 | 339
Psychopati jdou do práce?
10. 1. 2013 | 225
Chcete skutečně prezidenta?
31. 12. 2012 | 147
Známe svého nepřítele?
14. 12. 2012 | 346
Jak jsem se stal a nestal Franzistou
4. 12. 2012 | 73
Kam se ubírá česká zahraniční politika?
3. 12. 2012 | 61
Internet ohrožuje staré struktury
29. 11. 2012 | 70
Zapomenutá studie k otázce církevního majetku
27. 11. 2012 | 59
Proč jsem v pirátské straně?
19. 11. 2012 | 212
Modrý pták ve vlastní šťávě
15. 11. 2012 | 1595
Alexandr Mitrofanov: Zachování tváře
12. 11. 2012 | 621
Jeden za všechny, všichni bez jednoho?
30. 10. 2012 | 10876
Jak opět nalézt důvěru v demokracii?
12. 10. 2012 | 285
České příhraničí
22. 9. 2012 | 3719
Podnikání po česku
13. 9. 2012 | 9191
Kotrba a metody volebních speciálů: z kritiky fraška?
1. 9. 2012 | 152
Vyvrácení nebezpečného postoje "Nemáte-li co skrývat, nemáte se čeho bát"
Nejnovější zprávy
Korupce je podstatou současného politického systému.

16. 6. 2013 | Politika | 130
Současná aféra není ničím překvapivým, naopak překvapivé je, že politickou korupci a zneužívání moci policie a soudy řeší. Nicméně vše má nějakou příčinu.
Zobrazit celý článek ►
 

Zaměstnávají České dráhy sebevražedné manažery?
27. 5. 2013 | Kauzy | 427
Poměrně známou záležitostí je, že v současné době česká železnice registruje osmiprocentní meziroční nárůst cestujících. To je popravdě, s ohledem na minulá léta propadu a stagnací, velmi pozitivní zpráva. Proto mnohé zarazilo, že prakticky vzápětí po zveřejnění oné pozitivní zprávy přišla zpráva další a to, že stát omezí místy až zásadní dálkové vlaky, které často tvoří páteř systému a jejichž zrušením nemálo současných cestujících zvolí jiný dopravní prostředek, popřípadě od cesty upustí zcela, což například u rekreační dopravy může mít i doposud velmi opomíjený sekundární vliv na provozovatele služeb pro návštěvníky v cílových destinacích.

Sociální stát a nezaměstnanost žen
6. 5. 2013 | Názory | 997
Jsem nadšená, že mohu žít v Evropě, kde mám jako žena především volební právo a ekonomickou svobodu. A jaká je realita?

Zkorumpované banky, zkorumpovaný kopírovací průmysl: Jaktože můžou externalizovat své obchodní problémy?
28. 4. 2013 | Piráti | 305
Žijeme v době, kdy si někteří politici myslí, že krach některých podniků musejí zaplatit všichni, ale když ty samé podniky uspějí, můžou si nechat veškerý zisk pro sebe. Je to absurdní a pro rozvoj fungující ekonomiky škodlivé, a navíc to ohrožuje základní občanské svobody. Bankovní sektor a kopírovací průmysl v této oblasti vyčnívají jako nejvíce parazitující hříšníci.
 
Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Reportáž  *Fotogalerie  #Pirátská síť  @VideoChat  Komix
 
Pirátské noviny jsou internetový deník digitálního věku.
Informujeme o Internetu, politice, kopírování a svobodné tvorbě.

Pirátské noviny oslovujte E-mailem na adrese: redakce zavináč piratskenoviny.cz

Pirátské noviny podporují Českou pirátskou stranu

Provozovatel a vydavatel: Martin Brož | Sídlo vydavatele: Praha
Informace o redakci Pirátských novin
Pirátské noviny | ISSN 1804-5197

Copyleft Pirátské noviny
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Pirátské noviny je dovoleno i bez písemného souhlasu.
Všechna práva vyhlazena.