Výpadek PlayStation Network v roce 2011 zasáhl miliony uživatelů

Výpadek PlayStation Network v roce 2011 zasáhl miliony uživatelů zář, 6 2024

Historie jednoho z největších úniků dat

V dubnu 2011 postihl rozsáhlý výpadek PlayStation Network, známý také jako PSN hack, celosvětově 77 milionů uživatelských účtů. Útok, který se odehrál mezi 17. a 19. dubnem, vedl k úniku citlivých osobních dat, včetně uživatelských jmen, adres a údajů o kreditních kartách. Kdy Sony poprvé zaznamenala problém, poslala uživatelům 20. dubna zprávu o údržbě, ale teprve 22. dubna potvrdila, že je důsledkem tzv. 'externího vniknutí'.

Tento incident nezůstal bez odezvy. Sony čelila ostré kritice za to, že trvalo týden, než uživatele informovala o možném úniku dat. To vedlo k zájmu vládních orgánů a silné reakci zákazníků, kteří byli rozhořčeni nedostatkem informací a ochranou svých osobních údajů. Při prověřování bezpečnostních opatření vyšlo najevo, že i když data o kreditních kartách byla šifrována, ostatní informace jako hesla byly pouze hashovány, bez šifrování, což vyvolalo další obavy ohledně zabezpečení.

Odezva společnosti Sony

Aby zmírnila poškození svého jména a získala si zpět důvěru zákazníků, přišla společnost Sony se strategií 'Welcome Back'. Nabízela pojištění proti krádeži identity a bezplatné předplatné pro dotčené uživatele. Tato situace zasloužila pozornost i z marketingového hlediska, protože šlo o jeden z největších úniků dat v historii, dokonce překonal i hack společnosti TJX v roce 2007. Doteď je tento incident připomínán jako varování, jak důležité je mít robustní bezpečnostní systémy a transparentní komunikaci se zákazníky.