Biatlon na ČT Sport: 2,8 milionu diváků a rekordní podíl sledovanosti

Biatlon na ČT Sport: 2,8 milionu diváků a rekordní podíl sledovanosti kvě, 11 2025

Divácký fenomén: Biatlon táhne obrazovky

Biatlon je nejsledovanějším zimním sportem v Česku. Sezóna 2024/2025 to opět potvrdila – Česká televize zaznamenala u přenosů z biatlonových soutěží úctyhodných Biatlon 2,8 milionu diváků. To není náhoda. ČT Sport se na tuto disciplínu soustředí dlouhodobě, vysílá jak Světový pohár, tak mistrovství světa a neztrácí krok ani při pokrytí šampionátů v zahraničí. Televizní produkce letos sledovala i biatlonový vrchol v Lenzerheide ve Švýcarsku. Počet diváků znamená, že třetina televizních přijímačů měla v klíčových chvílích zapnutou právě ČT Sport, což je v dnešní době ohromující číslo. Podíl na trhu až 33 % není běžný ani pro populární sporty typu fotbal či hokej.

Biatlonová vlna, která začala růst před více než deseti lety díky úspěchům Gabriely Soukalové nebo Ondřeje Moravce, se už dávno neomezuje jen na zimní měsíce. Biatlon je atraktivní i mimo hlavní sezónu – speciály, diskuse, reportáže o zákulisí připoutávají na obrazovky příznivce biatlonu z různých koutů republiky.

Televizní investice, nové standardy a další rozvoj

Televizní investice, nové standardy a další rozvoj

Silný zájem diváků je výsledkem nejen sportovních úspěchů, ale i výrazných investic do vysílacích práv a účasti na produkci významných biatlonových akcí. Česká televize patří k pilířům evropské biatlonové produkce díky smlouvě s Evropskou vysílací unií (EBU) a Mezinárodní biatlonovou unií (IBU). Výsledkem je lepší technická úroveň i dostupnost přenosů – Češi tak uvidí to nejlepší z biatlonu bez platbě navíc a v nejvyšší kvalitě.

Biatlonové vysílání se rozšiřuje i na menší okruhy – záběry ze štafet juniorských týmů, analýzy výkonnosti, rozhovory s trenéry nebo zákulisní pohledy dokreslují obraz sportu, jehož základna ve společnosti sílí. I to může být jedním z důvodů, proč Český svaz biatlonu zveřejnil své reprezentační výběry pro olympijskou sezónu 2025/2026 s takovou pompou.

Podpora domácího biatlonu roste nejen díky investicím televize, ale i sponzorů či regionálních center. Kombinace mezinárodních přenosů a lokálního zpravodajství láká hlavně mladší generaci. Přímé přenosy, kvalitní komentáře, mobilní aplikace a zapojení sociálních sítí obchod zvyšují a větší návštěvnost televizních přenosů je toho důkazem. Biatlon tak potvrzuje pozici magnetu zimních sportů na českých televizích.