Pětice finalistů v boji o post generálního ředitele České televize: Fridrich, Chudárek, Karas, Ponikelský a Šmuclerová

Pětice finalistů v boji o post generálního ředitele České televize: Fridrich, Chudárek, Karas, Ponikelský a Šmuclerová čen, 12 2025

Kdo usedne do čela České televize?

Bitva o křeslo generálního ředitele České televize vstoupila do rozhodující fáze. Do finále konkurzu postoupilo pět jmen, která bude znát každý, kdo sleduje dění v českých médiích: současný programový šéf ČT Milan Fridrich, obchodní ředitel Hynek Chudárek, bývalý šéf ostravského studia ČT Miroslav Karas, výkonný ředitel ČT Sport Jiří Ponikelský a mediální manažerka Libuše Šmuclerová.

Výsledek tohoto klání má potenciál ovlivnit směřování veřejnoprávní televize na roky dopředu. Složená porota, která výběr vede, bude rozhodovat nejen na základě zkušeností kandidátů, ale i podle toho, jakou vizi každý z nich pro Českou televizi nabídne.

Pět finalistů, pět různých pohledů

  • Milan Fridrich – jako současný programový ředitel zná zákulisí ČT do posledního detailu. Je vnímán jako stabilní volba, která by mohla pokračovat ve stávajících trendech veřejnoprávního vysílání, případně je mírně upravit.
  • Hynek Chudárek – má pověst ráznějšího manažera s důrazem na ekonomickou stránku věci. Jeho úspěch by mohl znamenat důraz na hledání nových příjmů a obchodních možností pro ČT.
  • Miroslav Karas – bývalý šéf ostravského studia, který během své kariéry prošel několika výraznými pozicemi v regionálním zpravodajství. Do finále přišel jako hlas regionů a znalec terénu mimo Prahu.
  • Jiří Ponikelský – vrchní muž sportovní redakce ČT, a tedy člověk, který úspěšně převedl ČT Sport obdobím změn a digitalizace. Možná právě jeho zkušenosti s dynamickým odvětvím sportu jej katapultovaly mezi pětici vyvolených.
  • Libuše Šmuclerová – známá postava českého mediálního trhu, která řídila velké mediální domy a projekty mimo ČT. Její kandidatura značí, že soutěž bere vážně i mediální „těžké váhy“ z vnějšku.

Kdo z nich nakonec přesvědčí Radu ČT, že má plán a energii vést instituci veřejné služby v době, kdy je na televizi kladen mimořádný tlak ze strany politiků, ekonomických změn i technologických novinek?

Prezentace finalistů proběhnou 18. června, tedy už za pár dní. Všichni uchazeči budou mít možnost přímo představit svůj pohled na úlohu, financování i obsahovou strategii televize. Očekává se, že právě při těchto prezentacích padnou otázky na budoucnost zpravodajství, rozvoj digitálních služeb, financování veřejnoprávních médií, ale i na to, jak by uchazeči reagovali na sílící tlak politického prostředí. Každý kandidát má své silné stránky, ale právě finální prezentace může ukázat, kdo má reálnou šanci stát se klíčovou postavou české mediální scény.